Veelgestelde vragen
1 Bestellen
1.1 Een bestelling plaatsen

Om een bestelling te plaatsen bij MakerPoint hebt u een account nodig. U kunt ervoor kiezen om direct te bestellen en tijdens het bestelproces een account aan te maken. Volgt u dan de stappen zoals aangegeven op uw scherm. Ook voor volgende bestellingen kunt u dit account gebruiken.

U kunt er ook voor kiezen om eerst een account aan te maken. Om een account aan te maken, klikt u rechtsboven op de pagina op Een account aanmaken. Nu kunt u uw gegevens invullen. Zodra u succesvol bent aangemeld, kunt u een bestelling plaatsen.

Het plaatsen van een bestelling is hieronder stapsgewijs omschreven.

Stap 1: klik bij het gewenste artikel op ‘In winkelwagen’

Winkelwagentje

Hier ziet u wat er in uw winkelwagentje zit. Als u de bestelling op een later tijdstip wilt afronden, dan kunt u de artikelen uit uw winkelwagentje op uw verlanglijstje plaatsen.


Stap 2: klik op ‘Bestelling afronden’ (of op ‘Ga verder met winkelen’ wanneer u meer artikelen wilt bestellen). U kunt ook direct naar betalen gaan met de Fast Checkout opties van PayPal of MultiSafepay.

Stap 3: controleer de gegevens van uw bestelling en klik op Volgende stap.

Adresgegevens

U kunt hier het factuuradres en het bezorgadres van de bestelling kiezen. 

Indien u zakelijk account aanmaakt dient het afleveradres bekend te zijn bij de Kamer van Koophandel.

Stap 4: kies uw verzendmethode en klik weer op Volgende stap.

Verzendwijze

Wanneer u meerdere artikelen in één keer bestelt, doen wij ons best om alle artikelen ook in één keer bij u te laten bezorgen. De levertijd van uw gehele bestelling wordt in dat geval gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd. Dit is niet mogelijk als de levertijd tussen de verschillende artikelen te groot is. 

Stap 5: kies uw betaalmethode en klik weer op Volgende stap.

Stap 6: maak uw bestelling definitief door op "Plaats Bestelling" te klikken.



1.2 Is een product op voorraad?
Op de informatiepagina van een product is altijd aangegeven of een product op voorraad is. Hierbij wordt ook aangegeven wat de verwachte levertijd van een product is. Hebt u vragen of wilt u zeker zijn van de levertijd, neemt u dan aub telefonisch contact met ons op.
2 Levering
2.1 Wat zijn de levertijden van MakerPoint?
Bij alle artikelen in onze winkel staat een indicatieve levertijd aangegeven. De meeste artikelen hebben wij op voorraad en zijn direct leverbaar. Wanneer u direct leverbare artikelen op een werkdag bestelt voor 18:00 uur, heeft u ze bij een leveradres in de Benelux in twee dagen in huis. Wanneer u ze in het weekend bestelt, heeft u ze dinsdag in huis.

Voor de artikelen die niet direct op voorraad zijn, gelden andere levertijden. Deze levertijden vindt u naast het betreffende artikel.

De levertijden naar adressen buiten de Benelux vindt u hieronder. Uiteraard is dit nog afhankelijk van de beschikbaarheid van een artikel.

Land Bezorgtijd
Bulgarije 4 werkdagen
Denemarken 2 werkdagen
Duitsland 1/2 werkdagen
Estland 3 werkdagen
Finland 3/4 werkdagen
Frankrijk 2/4 werkdagen
Griekenland 4/5 werkdagen
Groot Brittanië 2/4 werkdagen
Hongarije 3 werkdagen
Ierland 2 werkdagen
Italië 4/5 werkdagen
Kroatië 4 werkdagen
Letland 4 werkdagen
Litouwen 4 werkdagen
Noorwegen 3/4 werkdagen
Oostenrijk 2 werkdagen
Polen 2 werkdagen
Portugal 3 werkdagen
Roemenië 3 werkdagen
Slovenië 3 werkdagen
Slowakije 3 werkdagen
Spanje 2/3 werkdagen
Tsjechië 2 werkdagen
Zweden 2/3 werkdagen
Zwitserland 2 werkdagen

 
2.2 Wat is de status van mijn bestelling?
Informatie over de status van uw bestelling vindt u, naast de verzendbevestiging die naar uw e-mailadres gestuurd wordt, ook in uw account. Als u inlogt in uw account en klikt op Mijn bestellingen, vindt u een overzicht van uw recente bestellingen.
2.3 Wat zijn de verzendkosten?
Onze verzendkosten in Euro (incl. BTW) zijn:

Land Verzendkosten
België 8,95 (gratis bij orders boven € 100)
Bulgarije 35,95
Denemarken 18,95
Duitsland 12,50 (gratis bij orders boven € 100)
Estland 35,95
Finland 29,95
Frankrijk 24,95
Griekenland 43,95
Groot Brittanië 23,95
Hongarije 35,95
Ierland 35,95
Italië 24,95
Kroatië 35,95
Letland 35,95
Litouwen 35,95
Luxemburg 9,95 (gratis bij orders boven € 100)
Nederland 6,95 (gratis bij orders boven € 100)
Noorwegen 30,95
Oostenrijk 18,95
Polen 35,95
Portugal 39,95
Roemenië 35,95
Slovenië 35,95
Slowakije 35,95
Spanje 27,95
Tsjechië 35,95
Zweden 30,95
Zwitserland 18,95

 
3 Garantie
3.1 Welke garantie krijg ik op mijn aankopen?

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij u zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.

Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie vindt u in de documentatie van het product.

3.2 Hoe weet ik wat de termijn van de fabrieksgarantie is van mijn artikel?
De termijn van de fabrieksgarantie vindt u in de meegeleverde documentatie van de fabrikant.
4 Betalen
4.1 Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
U kunt uw bestelling op één van de volgende manieren betalen:
  • Via MultiSafepay: iDeal, VisaCard, MasterCard, BankContact / MisterCash
  • Via PayPal: PayPal, VisaCard, MasterCard
  • Via vooruitbetaling per bank
  • Met PIN bijafhalen in de winkel
5 Retourneren
5.1 Hoe kan ik een artikel retourneren?
U kunt uw artikel binnen 14 dagen na aankoop als volgt retourneren:

Stap 1. Log in op uw account en klik bovenaan op ‘Mijn Bestellingen’.


Stap 2. Klik op 'Bekijken' achter de orderregel waarvan u artikelen wilt retourneren

Stap 3. Klik op de button ‘Artikelen retourneren’.

Stap 4. Geef bij het artikel aan hoeveel u er wilt retourneren.

Stap 5. Geef aan wat de reden van uw retouraanvraag is.

Stap 6. Geef aan hoe u het artikel wilt retourneren.

Stap 7. Klik op de button "Verstuur" om de retouraanvraag in te dienen.

Verdere procedure:

  • Na indienen van de aanvraag wordt deze door ons in behandeling genomen. U wordt via email op de hoogte gehouden van de status van de aanvraag. Verzendt een artikel niet voordat u van ons een email heeft ontvangen dat de aanvraag goedgekeurd is.
  • De producten dienen onaangebroken, in originele verpakking en onbeschadigd te zijn.
  • Indien een verpakking toch beschadigd is, kan MakerPoint er voor kiezen het product deels te vergoeden.
  • Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de originele verpakking.
  • Verpak de retourartikelen in een omdoos om beschadiging tijdens transport tegen te gaan.
  • De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden verstuurd.
  • De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder
  • Een terugstorting wordt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen verwerkt.
  • Als de volledige bestelling wordt geretourneerd crediteren wij de originele factuur.

 

5.2 Wat zijn de voorwaarden voor retourneren van een product?
  • Bij MakerPoint staat klanttevredenheid voorop en doen we er alles aan uw bestelling zo goed mogelijk uit te voeren. Mocht u toch af willen zien van uw aankoop, kan dat binnen 14 dagen na aankoop. Dit is de zogenaamde afkoelingsperiode. Deze periode gaat in op de dag nadat het pakket door of namens u in ontvangst is genomen.
  • Producten dienen daarom onaangebroken, in originele verpakking en onbeschadigd te zijn.

Voor een snelle en correcte afhandeling, is het belangrijk dat u het artikel eerst retour meldt via de link ‘Mijn Bestelling’ in uw account.
6 Acccount
6.1 Hoe maak ik een account aan?
U kunt een account aanmaken door op Een account aanmaken te klikken.
Indien u bij Type Klant kiest voor zakelijk, dan kunt u uw KvK en BTW nr. invullen.
Klik nadat u alles ingevuld heeft op registreren en account wordt aangemaakt.
6.2 Hoe wijzig ik mijn gegevens?
Als u ingelogt bent kunt u uw gegevens wijzigen door boven in het scherm op Mijn account te klikken. U komt dan in het scherm Account-dashboard en hier kunt u uw wachtwoord, factuuradres, afleveradres en uw abonnement op de nieuwsbrief aanpassen.

6.3 Ik krijg de melding "Ongeldige gebruikersnaam of wachtwoord."
U bent nog niet bekend in ons systeem of u heeft een verkeerd wachtwoord ingevoerd.
Klik op Een account aanmaken als u nog geen account heeft. Als dit wel zo is, voer dan het wachtwoord opnieuw in of klik op Wachtwoord vergeten?

Lukt het u uiteindelijk niet om in te loggen, neemt u dan aub Contact
met ons op. We helpen u graag verder.
6.4 Ik ben het emailadres van mijn account vergeten. Wat moet ik doen?
Indien u het e-mailadres van uw account vergeten bent, stuur ons dan dan een e-mailbericht met de naam en adresgegevens die u in het account heeft opgegeven. Wij kunnen dan proberen uw account en het bijbehorende e-mailadres te achterhalen.
Neem contact op
* Verplichte velden